Sömnproblem?

Jaha då är man tillbaka vid datorn, jag försökte somna men det funkar ju inte och om jag skulle somna nu så skulle jag aldrig komma upp kl 7. Så då är jag helldre uppe tills jag börjar. För jag är ledig imorgon (onsdag) så då kan jag försöka vända tillbaka dygnet, och så börjar jag inte förns 11.40 på torsdag. Så hoppas på det bästa.

Men som sagt jag kan ju sova 12 timmar och fortfarande vara trött. Jag kan sova 8 timmar och vara trött.
Det spelar liksom ingen roll hur lite eller hur mycket jag sover, jag är ändå trött. Och detta är inget tonårsproblem som alla brukar skylla på när man berättar detta, dom brukar ju säga "jaja men alla tonåringar är trötta".

Okej tänker jag men när jag var liten då?
När jag gick på dagis så kunde jag sova från efter lunch som alla barn gör, men dom sover bara 1½ timme jag sov tills mina föräldrar kom och hämta mig vid 15-17. Och då vet ingen vad dom ska svara.
Och så kan dom komma med ja men man måste äta och träna rätt.
Okej tänker jag, men jag har haft den perioden också.

När jag gick i 7an börja jag spela hockey på "planen" där jag bodde med alla killar. Och på loven så var man där varje dag och så fortsatte det spelade hockey hela tiden och på sommrarna var det streethockey osv.
Och i 4an började jag på innebandy och spelade i ca 3 år. Och då träna jag och åt rätt.
Hur kom det sig att jag fortfarande var trött hela tiden??

Jag orkar inte längre gå till läkarna och kolla va fan det är för fel på mig.
Dom skyller alltid det på tonåren. Men jag lovar när jag fyller 20 i augusti nästa år, jag kan lova att mina sömnproblem inte är borta då.
Vad ska dom säga då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0