Valvaka

Jag har laddat upp inför valvakan med Filip & Fredrik.


Jag hejar på Obama

Obama om huvudfrågorna:
Det som är med fet stil håller jag med helt och håller.
Det som är kursivt håller jag dels med.

Irak:
Var emot invasionen från början.
Vill att USA lämnar Irak inom 16 månader.


Invandringen:
Ja till legalisering av illegala invandrare, om de betalar böter.
Ja till stängslet vid mexikanska gränsen.

Klimatet:
Ja till ett tvingande system med utsläppshandel.
Minska koldioxidusläppen till 80 procent av 1990 års nivå senast 2050.


Sjukvården:
Obligatorisk sjukförsäkring för alla barn.
På sikt ska hela befolkningen omfattas.


Ekonomin:

Vill upphäva Bushs skattelättnader för rika.
Tveksam till frihandelsavtal som ger arbetslöshet i USA.


Moralfrågorna:
Ja till fri abort och vapenkontroll.
Stöder dödsstraff i extrema fall.
Staterna får avgöra homosexuellas rättigheter.

Kommentarer
Postat av: Bea :)

Ge mig din cola:)

2008-11-05 @ 00:35:32
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: elin

Jag är inte så insatt men tycker helt klart att han verkar smartare än Bush och det är ju posetivt :)

2008-11-05 @ 14:56:38
URL: http://rosaelvisp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0