Jag har migrän!

Godmorgon!
Gick och la mig vid 4 igår pga. min migrän. Jag kollade upp igår på vårdguidens hemsida och läste vilka symptom man kan ha och på mig stämmer alla. Dom som stämmer in på mig är kursiva.


Symtom
Somliga får bara en enstaka attack under en hel livstid, andra drabbas varje vecka.
I genomsnitt får den som drabbas drygt en migränattack per månad.

Migrän kännetecknas av:
* attacker av svår sprängande eller dunkande huvudvärk
* värken sitter ofta vid ena ögat eller ena halvan av huvudet och kan också vandra från sida till sida
* attacken kan pågå mellan några timmar och flera dygn
* värken förvärras när man rör på huvudet
* man blir överkänslig för dofter, ljud och ljus
* oftast mår man illa och kräks under attackerna  (jag mår illa mest, har bara kräks nån gång, inte ofta.)

Pappa ska ringa och beställa läkartid och så ska han följa med mig till läkaren, för jag har redan varit hos två olika läkare och båda säger att jag inte har migrän bara för att jag kan lägga mig med migrän och vakna med migrän. På vårdguidens hemsida står det också "Man kan också få migrän av för lite eller för mycket sömn" Det kan jag hålla med om. Jag sover alldeles för mycket. Men jag ska börja träna och då blir sömnen också bättre.

Nu ska jag äta frukost och kolla på Gray's Anatomy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0