Drömmen

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!

Detta inlägg berättar jag om min dröm jag hade i natt. Den var lite sjuk och kul men lite ledsam.


Det börja med att Jag och R var vid en hockeyplan och kolla på när min pappa och hans lag spelade en match.
Och där var vi ett bra tag och sedan drog jag och R vidare och disskutera bara hockey hela tiden.
R skulle följa med mig o pappa o hans hockeylag till Finland för att spela nån cup där.

Så vi möttes dagen efter vid planet. Och då såg Västerås flygplats ut som Arlanda. Men iaf. Vi flög till Finland men när vi kom dit så fattades en spelare han som spelar back. Och när vi kom dit vi skulle bo så såg det precis ut som hemma.
Och när vi skulle till första matchen så bestämde jag mig för att cykla ner till centrum först och sedan gå till skolan där cupen skulle hållas. Så jag cyklade dit på syrrans cykel som tydligen också var där :S

Så jag cyklade ner och då såg det lite ut som Trångsunds centrum i Sthlm. Men iaf jag parkerade cykeln och så kom jag på att jag inte hae nyckeln till det andra låset så jag låste bara ena låset och jag höll på o fipla som fan med det och precis när jag ställer mig upp för att gå in till affären så kommer Thomas Järvheden fram och säger om du ska sno cykeln så är det nog bäst att göra det med en bultsax, då svarar jag nej det är lungt det ä syrrans cyklel. Och du föresten din dvd är grymt bra.
Han säger tack och blir generad!

Jag går in i affären och sedan går jag till skolan där cupen ska vara.
Och när jag kommer till stora trappan så ser jag min syrra. Hon har tydligen också kommit till Finland, och hon är lite lack för att jag hade tagit med hennes cykel till Finland. Fast jag inte hade gjort det.
Och så ser jag att hon har mina tröjor på sig så jag blir lack. Och sedan försvinner hon.

Jag går in till skolan och hittar ingen jag känner men jag ser en massa som är i skolan just då.
Dom sitter och pluggar. Och jag fortsätter leta efter planen.

Jag hittar inte de så jag går ut och då får jag se att planen är utomhus.
Och där står R och ser lite ledsen ut. Så jag frågar varför han är ledsen han hinner inte svara för min pappa kommer fram till mig och frågar om jag kan spela back i cupen, visst kan jag de svarar jag.

Så jag är på väg till omkläningsrummen och då kommer R efter mig och håller om mig och säger att han inte vill att jag ska vara med. Han vill inte se mig skadad. För han vill inte förlora mig.
Jag börjar småle och säger att det kommer bli okej. Jag kan tacklas tillbaka om det är så.

Och så börjar första matchen och allting är okej, andra matchen är okej.
Så R börjar släppa loss lite mer och är inte så orolig. 

Men tredje matchen så möter vi "värsta" laget, dom som alltid spelar oschysst.
R kommer till mig och säger att han verkligen inte vill att jag ska spela.
Men jag spelar ändå.
Och efter 2 perioden så leder vi. Pucken kommer ner till mig och dom två största killarna kommer emot mig och jag passar vidare men jag blir tacklad och sedan blir allting svart.

(Nu ser jag allting uppifrån som om jag är ett spöke eller något.)

Jag ser att jag inte kommer upp jag ligger bara där helt livlös.
R springer fram till mig så fort han kan.
Han tar mig i famnen och börjar gråta och säger om och om igen att jag inte får lämna honom.
Och att jag måste vakna....

Ambulansen kommer och R åker med.
Jag hamnar i en koma.....


Och då väcks jag av mobilen :S

Kommentarer
Postat av: Anonym

You're so pretty!!

xxx

2009-02-16 @ 13:40:34
URL: http://peytonvega.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0