Gå in i väggen?

Varför är det så att ibland känns allt bara så fel?
Som just nu allting känns fel, skolan, förhållandet och vännerna.
Alltid går snet. Ååå varför blir allting fel nu när sista terminen på gymnasiet ska börja?
Kanske ska ta pappas tips och fokusera på en sak bara.
Att fokusera på det i skolan som jag vet jag kan lyckas med.
Eller en sak i taget.

Pappa sa det att han ser att jag inte mår bra för jag försöker göra allt på samma gång.
Jag koncentrerar mig på för många saker. Om jag inte kan göra något åt saken skit i det.
Som i samhällskunskapen har jag ig och min lärare sa att jag inte kan jobba upp mitt betyg så jag ska fokusera på något roligare och få bättre betyg på det jag tycker är roligt. Och så får jag tenta av samhäll senare på terminen.
Ska göra det.

Men det känns som om jag har 100000 saker att göra.
Som t.ex.

Fixa praktik till vecka 4-8.
Göra ARL provet som jag missade i 1an.
Fixa körkortet.
Plugga till 2 religionprov som jag inte vet när det är, men nångång direkt efter lovet.
Fixa ett jobb.
Bli frisk? men ingenting jag kan göra åt saken.
Städa upp alla kläder i sovrummet.

Vart ska jag börja?
Körkortet kan jag fixa efter 3an.
Det viktigaste är:
Praktiken och Religionprovet!!


Jag måste verkligen sluta stressa sönder. Jag kommer gå in i väggen annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0