NHL

 Foto: Scanpix 
Foto: Scanpix


Storseger för Detroit

Det blev en skön storseger för Detroit i nattens NHL.
St Loius hade inte mycket att säga till om och förlordade med 0-5.

Bara tre dagar efter Detroits stjärnsmäll mot Nashville - då man förlorade med 8-0 - var laget dominanta på isen.
St Louis tvingades lämna Scottrade center med 0-5 i målprotokollet.
Henrik Zetterberg och Niklas Kronwall gjorde varsitt mål, och Johan Franzén och Jonathan Ericsson noterades för en assist var.
Detroits poängkung Marian Hossa fick föras till sjukhus efter att ha flugit in i sargen med huvudet före. Hossa tacklades av St Louis Roman Polak.
- Jag ville inte skada honom, jag vill bara spela hårt. Jag mådde inte bra efter vad som hände, säger Polak enligt espn.com.
Hossa beräknas inte vara klar för spel när detroit möter Colorado i morgon.
- Jag tror inte han spelar men han flyger med oss. De gör en massa tester på honom och allting ser väldigt bra ut, säger Detroit-tränaren Mike Babcock.

Källa: Hockeykanalen.se

UPDATE:

I natt kl. 03.00 spelar Detroit red wings borta mot Colorado Avalanche.
Colorado Avalanche har vunnit dom 6 senaste matcherna.
Och dom 8a matcherna innan det har Detroit vunnit, och det har varit stora segrar som 8-0, 4-0 och 5-1.
Men när Colorado har vunnit så har dom vunnit med 1 mål bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0