Skolan

Kunde inte blogga imorse för jag kom inte in på publishme.se men nu verkar det fungera.
Jag började skolan idag kl 9, vilket var både kul o lite jobbigt. Jag sov bara 2 timmar inatt så jag är rätt slut just nu.
Men jag ska inte sova nu. Jag går o lägger mig tidigt idag istället, runt 19-20.
Fick schemat idag oxå.
Mån: 13.10 - 16.10 Ljud B
Tis: 8.10 - 9.30 Individuellt val (kommer ej ihåg vad jag valde), 9.50 - 11.40 Samhäll A, 12.10-14.00 Svenska B
Ons: 9.20 - 11.05 Filmkunskap
Tors: 14.30 - 16.30 Individuellt val Foto A
Fre: 8.20 - 10.00 Religion A, 10.20 - 11.20 Studiepass
Jag visste inte riktigt hur religion stavades så jag kollade på wikipedia och fick upp denna förklaring av Religion:

"Religion kan definieras som ett tankesystem som försöker ge kunskap om det vi inte kan
uppleva med våra sinnen och vårt rationella tänkande.
Denna korta definition[1] undviker avsiktligt att vara alltför tydlig för att så många som möjligt av jordens trosuppfattningar ska täckas in: från tron på en enda, transcendent gud till läror som inte beaktar förekomsten av någon
eller några gudar överhuvudtaget men som ändå är religioner.
Som synonymer till ordet religion förekommer bland annat gudstro, tro, trosuppfattning, människans förhållande till högre makt, gudsdyrkan, gudsförhållande, gudalära, troslära, lära, samt kyrka, trossamfund, trosbekännelse, konfession, kult, system av riter.
Ordet religion har sitt ursprung i latinets religio som betyder förpliktelse, samvetsgrannhet, guds­fruktan med mera, och som är av omstritt ursprung. I sin nuvarande betydelse infördes ordet i de moderna kulturspråken på 1500-talet av humanisterna och användes bland annat av Martin Luther. "
Källa: Wikipedia

När man läser det så blir man ju jätte sugen på religion lektionerna.

Nu ska jag ta det lungt och pumpa musik ; )
The freaks - Creap

Kommentarer
Postat av: Geccod

SV: Oj, jäklar vilket soft schema :O Jag avundas dig, verkligen.

2008-08-28 @ 20:14:20
URL: http://geccod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0