Hunden Hero

Jag var inne på VLT.se och hittade en artikel

Om en amstaff som blivit biten 3 gånger av andra hundar. Och han har inte gjort någonting tillbaka.
Jag vet att engstaff & amstaff är otroligt stabila med rätt uppfostran.
Men om jag skulle släppt dom lös där det var andra hundar (och även om hunden inte skulle gjort nå) så skulle de bli KAOS! Men varför är det en annan sak om man släpper ut sin jävla Chihuahua så är det tydligen ingen som bryr sig.
Och so om Chihuahuan är mycket mindre och inte kan gör nå mycket skada, en amstaff och en engstaff behöver ju inte heller göra nån skada!

Det ska vara lika för alla! Om en amstaff o engstaff ska vara kopplade ska era jävla Chihuahuor och jävla "småhundar" också vara kopplade!


Läs hela artikeln här!

Kommentera vad ni tycker i min blogg sen!
Bild lånad från VLT.se

Skickade detta mail till jounalisten:



Hej! Läste just din arikel på vlt.se
Äntligen en artiken om när det är "småhundar" som "attackerar".

Annars har det alltid varit dessa "kamphundar" som får plats i tidningen om att dom har attackerat.
Jag har haft en amstaff och en engstaff. Och dom är otroligt stabila.
Men som Hero han har blivit biten 3 gånger, och kanske nästa gång så kommer han säkert inte vara lika passiv mot detta utan bita tillbaka och då kommer ju inte den "lilla" hunden få skiten utan Hero och Cecila kommer få skiten fast han har varit kopplad, bara för att han är en "kamphund"
Och bara för att man har en liten hund så ska man inte ha dom lösa för det. Ifall jag skulle släppa lös någon av mina förra hundar så skulle det bli kaos även om jag sa "hunden är snäll och gör ändå ingenting".
Bara för att det är en kamphund!

Tack för en bra artikel!

Den kommer jag blogga om (http://athena.blogg.se)

MVH:/Jenny Väisänen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0