Mat och plugg : )

Nu har vi varit och handlat. Det blev lite frukost grejer som multivitaminjucie, apelsinjuice och låglaktos yoghurt.
Så nu klarar jag mig väl några dagar.
Och så har vi bestämt vad vi ska äta några dagar framåt.
Idag blir det pasta med köttbullar, bacon, haxmajs och paprika det blir som en pasta sallad.
Imorgon blir det tacos och på tisdag blir det kycklinggryta igen, det är så jäävla gott men starkt haha.

Jag läste igenom Hinduismen idag igen. Tar en kvart att läsa igenom. Så om ca 2 timmar ska jag läsa det igen och så ska jag fortsätta.
(På bilden ser ni Vishnu som är en av huvudgudarna. Det är han som ser till att världen kan fungera. Vishnu kan uppdenbara sig på många olika sätt för att utföra de uppgifter som krävs för att jorden ska fungera bra. De olika uppenbarelseformerna kallas för avatarer.)


Och imorgon eller på tisdag ska jag börja läsa om buddismen. Så dessa prov kommer nog gå bra. Hoppas jag iaf.
Religion är jäävligt intressant. Iaf religionen i Indien och Kina. Hatar verkligen att läsa om kristendomen och islam värsta religionerna ever! Klarar inte av dom. Och vi har kommit överens om att vi inte ska ta upp kristendomen på lektionerna, för det är så jävla uttjatat nu eftersom det läste man så mycket om i grundskolan.



Kollar igenom religion boken nu och så ser jag några saker jag vill läsa om:

Judendom
Kina (yin - yang, konfucianism, daoism)
Naturfolkets religioner
New Age
Sekter
Satanism (det är lite coolt att det finns i våran religionbok!)

Jag vet att vi kommer läsa om New age och Satanism iaf. Min lärare tycker att det är skit intressant att läsa om.
Och jag ser verkligen framemot att läsa om dessa. Kanske ska börja läsa om det redan nu , så är jag förberädd!


Kommentarer
Postat av: sabina

sv: tack så mkt

2009-01-04 @ 17:46:56
URL: http://sabolina.blogg.se/
Postat av: Anonym

vf hatar du islam för??

2009-01-09 @ 15:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0